Kinderkamp

De Doelgroep

Kinderen in de basisschoolleeftijd, woonachtig in de Rotterdamse achterstandswijken Crooswijk en het Oude Noorden die niet op vakantie gaan. De redenen voor het niet op vakantie kunnen zijn divers. Gedacht kan worden aan het ontbreken van financiële middelen, gezondheidsproblemen bij de ouders en andere complexe problematiek. De kinderen worden aangemeld door de jongerenwerkers van Stichting Goud van Noord, schoolmaatschappelijk werkers, via de wijkteams of andere hulpverleningsinstanties. Er kunnen maximaal 60 kinderen mee op kinderkamp.

Doelstelling

De kinderen een leuke vakantieweek bezorgen vol spelletjes, buiten spelen, toneel, zwemmen en andere kampactiviteiten. Hiermee geven we de kinderen een leuke week, waarbij ze even weg zijn uit de vaak ingewikkelde en/of zorgelijke thuissituatie. Hierdoor hebben zij na de zomervakantie net als hun leeftijdgenootjes leuke verhalen te vertellen over de vakantie.

Vrijwilligers

Het kinderkamp wordt elk jaar weer mogelijk gemaakt door een enthousiaste groep van ongeveer 23 vrijwilligers. Er gaan 14 groepsleiders mee, die elk met zijn tweeën verantwoordelijk zijn voor een groepje van 8 á 9 kinderen. De 2 sportknotsen loodsen de groepsleiding door het dagprogramma heen. In de keuken zijn ongeveer 6 mensen actief om voor zo´n 85 personen een gezonde maaltijd klaar te maken. De keukenploeg houdt ook het kamphuis schoon. Verder is er 1 kampleider die de hoofdleiding heeft. Voor de spooktocht is er een groep vrijwilligers die op woensdagavond naar Oosterhout komt om een griezelige tocht door het bos te verzorgen. Spannend!